21.12.2012

8 totuutta itsestäni



Kiitos tunnustuksesta rikkaruohoelamaa -blogi.

Tunnustuksessa kerrotaan 8. totuutta itsestään ja tässäpä näitä:

1. Tykkään kaikesta kauniista. Saatan ostaan jonkin tavaran tai vaatteen hetken mielijohteesta, vain siksi kun se on kaunis. En siis ehdi miettimään tarvitsenko sitä oikeasti tai esim. sopiiko vaate minulle. Iän karttuessa olen huomannut, että tätäkin asiaa voi opetella. Toppuuttelen itseäni ja menen uudemman kerran kauppaan, sitten mietin oikein tarkkaan tarvitsenko vai en. Ehkäpä tämä onkin perimmäinen syy miksi en kiertele kaupoissa. Ostan paljon netin kautta, niin ei tule ostettua turhaa.

2. Tykkään askarrella. Mielessäni pyörii jatkuvasti jokin projekti minkä aloitan. Kun olen vapaalla ja olen saanut kotiaskareet tehtyä, niin alan väsäämään jotain. Olen oppinut senkin, että ei ole väliä onko kädenjälki hienoa. Parasta on tekeminen.

3. Perhe on minulle kaikkein tärkein asia elämässä. Töiden jälkeen on kiire kotiin tekemään jotain kivaa yhdessä.

4. Liikun mielelläni luonnossa. Voisin kuvitella asuvani erakkona jossain tunturimajassa...siis jos minulla ei olisi perhettä. Eikä tämäkään tarkoita, että lenkkeilisin..ei, ei..vain samoilemista ja luonnosta nauttimisesta.

5. En stressaa turhista. Olen löytänyt sisäisen rauhan ylimääräisilta joulukiireiltä ym. Organisoin työni siten, että ehdin tehdä ne kiireettä ja ehdin askartelemaan:)

6. Nautin muiden ihmisten auttamisesta. Töissä oli ystävänpäivän aikaan jokaiselle työkaverille annettava muutama kehu kirjallisesti ja minulla oli paperi täynnä sanoja; auttavainen:)

7. Pidän hiljaisuudesta. Kotona yksin ollessa minulla ei soi radio eikä tv, vaan olen hiljaisuudessa ja joskus havahdun kuuntelmaan ääniä ympärilläni...pesukone pyörii, talitintti nakuttaa seinän takana ym.

8. Puutarhanhoito - siitä on tullut yksi tärkeistä asioista elämässäni. Perheeni kyllä jo tietävät missä olen kesäaamuna jos minua ei näy sisällä...kukkapenkkejä penkomassa...heh..voisin puhua kukkasista ja niiden kasvusta päivästä toiseen.

Tässäpä näitä. Jatkan tunnustusta seuraaville blogeille (löytyyköhän kahdeksaa..). Ohjeessa täytyy jatkaa tunnustusta kahdeksalle blogille.




8 kommenttia:

  1. Kiitos kovasti, Maarit! Kerroit mukavia asioita itsestäsi. Voisin sanoa, että tuota tunturimajaa lukuunottamatta, kaikki täsmäsi minuunkin. Taidamme olla sielunsiskoja?

    VastaaPoista
  2. Maarit, useimmissa kohdissa voisin olla täysin samaa mieltä. Eritoten tuo ykköskohta; minäkin tykkään tavattomasti kaikesta kauniista ja niin tulee välillä tehtyä turhia ostoksia. Nettikaupoista ostetun voi onneksi palauttaa ja ehkä muutenkin tulee mietittyä ostoksia pari kertaa ennen päätöstä. Tunturimökissä en haluaisi olla erakkona, vaikka yksinäisyydessä viihdynkin. Mukavan ihmisen kanssa jakaminen on minulle kuitenkin tärkeämpää kuin yksinäisyys.

    VastaaPoista
  3. Kaunis kiitos tunnustuksesta. Otan ilolla vastaan.

    Tunnelmallista joulunaikaa sinulle.

    VastaaPoista
  4. Kiva saada täältä käsin "sielunsisko"-ystäviä!

    VastaaPoista
  5. Kiitos tunnustuksesta! Palailen tähän varmaankin joulun jälkeen =)

    VastaaPoista
  6. Kiitos Maarit! Se lämmitti! Olen samaa mieltä kohdassa 4. Ja monessa muussakin...

    VastaaPoista
  7. Lämpimät kiitokset,
    minäpä vastailen haasteeseen tässä joululomalla =)

    VastaaPoista