21.11.2013

Kuuran kukkia

Vihdoinkin pakkasta. Olen niiiinnn tympääntynyt vesisateeseen ja pimeyteen, että nyt riittää!!! Aamulla oli ihanan rapsakka pakkassää. Eilen kävin metsähakkuualueelta keräilemässä havuja. Lupasin nimittäin kantaa korteni kekoon ja teen kylän martoille myyjäisiin havupalloja. Liityin marttoihin keväällä. Lauantaina olin marttajuhlassa mukana. Tuntuvat olevan mukavia ihmisiä. Aion mennä elämäni ensimmäiseen marttailtaan muutaman viikon päästä. Äitini on ollut perustamassa kylän marttayhdistystä. Minun onkin hyvä jatkaa hänen perintöään.

Töistä tultuani kuvailin muutamia kuuranpeittämiä istutuksia.





Tervetuloa blogiini Kahden naisen loukussa! Marttalaulun säkeistön myötä toivotan sinulle mukavaa viikonjatkoa.

"Päivä kun paistaa pirttihin pieneen. Työtäni teen, olen onnellinen.
Kylvän ja kitken peltoni laitaa. Luojalta kasvua toivoellen."


18 kommenttia:

  1. Kivoja kuurakuvia olet laittanut Minä en ole koskaan ollut martoissa on varmaan mukava harrastus.
    Kivan runon laitoit Kitos Maarit:)

    VastaaPoista
  2. Kauniita kuurakuvia. Kuurassa kasveista tulee aina esiin jotakin mitä ei ennen ole huomannut.

    VastaaPoista
  3. Ihanat kuurakuvat. Elähdyttävän kauniit laulunsanat.

    VastaaPoista
  4. Upeita kuurakuvia ♥
    Hyvää viikonloppua Maarit.

    VastaaPoista
  5. kauniita kuvia! Kuura koristelee maiseman

    VastaaPoista
  6. Kummasti kuuraisuus ja pieni pakkanen luo valoa ympäristöön. Kauniita kuurakuvia!

    VastaaPoista
  7. Oo, martta jo toisessa polvessa :) Havupallot on ihania! Semmoisen haluaisin !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Havupallo on helppo tehdä. Ohjeen löydät havuaskartelut sivulta blogistani!

      Poista
  8. Kiitos tervetulotoivotuksista! Luemme täällä mielellämme, Blackie ja minä :)
    Joo pakkasta ja lunta on, V-vyöhykettä se lie tämä Ylivieskakin.
    -Helena ja Blackie Kahden Naisen Loukusta-

    VastaaPoista
  9. Onon todella vaihtelevaa tämä sää, kun ainakin meillä täällä kanta-hämeessä vuorotellen on lunta, kuravelliä, lunta, kuravelliä.. minun puolestaisi saisi pysyä jo parissa pakkasasteessa ja pikkuinen valoa tuova lumikerroskin kiva juttu :)

    VastaaPoista