16.9.2014

Syyspuuhia

Olin tänään vapaalla. Aamuni alkoi puuronkeitolla minulle ja koululaiselle. Aamupalan jälkeen oli tosi ihana nukahtaa vielä pieneksi hetkeksi. Sitten sitä vain oli lähdettävä hommiin. Kompostoin kesäkukat, poimin hieman puolukoita, nautin uskomattoman kauniista syyspäivästä ja siivosin varastoa. Siinäpä sitä olikin päivälle tekemistä. Laittelin lyhtyjä kesäkukkien tilalle. Tykkään polttaa öljykynttilöitä. Ne palavat pitkään ja ovat siistejä polttaa lyhdyissä. Usein olen kuitenkin miettinyt niiden ulkonäköä. Tylsä valkoinen muovireunus ei ole kovin kaunis...

Entäpä jos niitä hieman tuunaisi?

kuva2 – Kopio 

Sidoin ympärille juuttinarun ja työnsin narun väliin erilaisia koristeita. Hortensiankukka kynttilästä tuli minun suosikkini.

kuva1 – Kopio 

Lähijärven rannalla on pesinyt kurkipariskunta. Heille syntyi tänä vuonna kaksi poikasta. Kohta on varmaan aika lähteä muuttomatkalle.

kuva3 

Kiitos MammaA:lle ihanasta huivista. Tämä on toinen blogivoittoni kesän ajalta. MammaA:n blogiin voi käydä tutustumassa TÄSTÄ. 

Oven kranssi sai uudet koristeet. Viljantähkät ovat monikäyttöisiä syysaskarteluissa.

Tervetuloa blogiini Päivi!

Ihastuttavaa syksyistä viikonjatkoa teille kaikille!

Maarit

18 kommenttia:

  1. Oih, ihana hortensia kynttilä. Tykkään todella ♥

    VastaaPoista
  2. Hortensia kynttilä on minunkin makuuni ja upeat kurkikuvat !

    VastaaPoista
  3. Hienosti vuodenaikaan sopivat kranssit.

    VastaaPoista
  4. Ihania juttuja olet taas tehnyt. Minulla on kuivatut hortensiat olleet vain maljakossa jo monta vuotta ja hyvin ovat kestäneet. Sain kyllä ehkä pienen inspiksen noista sinun jutuistasi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Liisa! Minua lämmittää erityisesti se, että jos saan jollekkin annettua pienen ideanpoikasen:)

      Poista
  5. Ihanat kuvat <3 hyvää syksyä sinulle :) Ronja

    http://valokuvauksellinen.blogspot.fi/

    VastaaPoista