27.1.2015

Kranssi oveen

Syksyinen havusydän sai tehdä tilaa keväiselle kranssilleni;

kuva1 

Kranssipohjan tein sanomalehdestä ja teipistä. Tuohen kiersin pohjan ympärille rautalangan avulla. Tuohen voisi myös liimata, kuten tein keskellä roikkuvaan sydämmeen. Liimaminen on työlästä ja tuohenpalojen pysyvyys voi olla niin ja näin. Paksuja tuohipaloja kannattaa repiä tuohea ohuemmaksi.

Sydämen pohjan muotoilin myös sanomalehdestä, minkä teippasin kasaan. Liimasin pintaan tuohenpaloja. Liimana käytin Pattex-vaahtoa, sitä sattuu olemaan minulla erästä toistä projektia varten, mistä lisää keväällä;) Sydän roikkuu rautalangalla.

Tätä kranssipohjaa voi käyttää keväällä ja kesällä koristeita vaihtamalla. 

Tervetuloa blogiini Riitta ja Maria!

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

22 kommenttia:

  1. Mä tykkään melkein kaikista luonnonmateriaaleista tehdyistä kransseista. Meillä roikkuu kyllä havukranssi vielä.Tykkään myös tosi paljon pajunkissakranssista

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luonnonmateriaaleista tehdyt ovat kauneimmat;)

      Poista
  2. Todella kaunis , Tykkkkkäääännn ♥

    VastaaPoista
  3. Kaunis. Ja erinomaiset ohjeet kaiken lisäksi.

    VastaaPoista
  4. Huikean kauniita ovat, molemmat:)

    VastaaPoista
  5. Kivan näköinen kranssi!

    Ooh, pelargonian pikkutaimia, siis kevät :)

    VastaaPoista
  6. Onpa kiva kranssi ja itsetehty kranssipohja. Itsekin tykkäisin tehdä tuohesta vaikka tähtikranssin. Terv Liisa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Liisa! Tähtikranssi kuulostaa hienolle idealle!

      Poista
  7. Kaunis kranssi! Risukransseja olen tehnyt, mutta tällainen tuohikranssi on minulle ihan uusi juttu!

    VastaaPoista
  8. Tuohi on kyllä materiaalina kaunis ja niin suomalainen materiaali. Ennen vanhaan siitä tehtiin vaikka mitä. Minulla on kaunis vanha, rintamalla tuohesta ja puusta tehty rasia. Ilolla olen seurannut miten olet hyödyntänyt tuohta taitavasti!

    VastaaPoista
  9. Hieno talvikranssi! Minä pelehdin tuohen kanssa lähinnä saunalla :)

    VastaaPoista